onsdag 30 maj 2012

Helg- och veckoresumé

Nu ska jag försöka skriva ett långt (den fysiska längden, mätt i centimeter på din skärm) men snabbt inlägg. Anledningen till de mindre frekventa uppdateringarna är att jag jobbar och efter jobbet åker hem, byter till ett annat par snickarbyxor och åker till nya lägenheten. Vi har plockat med saker, rivit lite tapet och byggt massa möbler.

Första ihopbyggda möbeln blev soffan.
Jävligt skön!

Därefter kom TV-bänken. Det är egentligen inte en TV-bänk utan ett "avlastningsbord", men i mina ögon ska det stå en TV på det bordet, så det så. 

En av lådorna är fylld nu i alla fall ;) 


I hörnet står DVD-hyllorna. De hade vi sedan innan och vi har en till som ska dit sen.
De är annars fulla med filmer och DVD-boxar. 

Sen igår så byggde vi ihop det feta skrivbordet och jag byggde skåpet som står mot väggen. Ska bli lite "kontorsfeeling" i hörnet där.
(Tapeten är bara provisorisk)

Det var det om flytten. Vi ska flytta klart nu i helgen som kommer, så om du är ledig lördag-söndag (och även fredag eftermiddag) får du gärna hjälpa till. Vi bjuder på kylt kranvatten och sällskap.

Idag har jag jobbat som vanligt, men samtidigt övat lite inför mitt sommarjobb. Slutade ju vid 14:30 eftersom jag skulle på introduktion till jobbet. Det var dock, som jag misstänkte, samma som förra året. Bara genomgång av EHS (environment, health & safety eller miljö, hälsa & säkerhet om man inte förstår engelska) och utdelning av passerkort och dylikt. Vi fick något som kunde liknas vid en subway-macka fast hemgjord och en yoghurt. Bättre än inget. Kände igen lite folk, men ingen som jag pratar med.
Efter det var slut (fem i åtta typ) så åkte jag hem till mamma & pappa för att hämta spelet jag vunnit på tradera.

The Elder Scrolls V: Skryim.
Spelet var i bra skick. Det enda jag kunde önskat bättre var att han vikt ihop kartan lite mer kärleksfullt.
Sånt är viktigt för mig. 

Jag kom också på att Veronica och jag pratat om en tröja jag hade för länge sen och att den var snygg. Så jag kom på att jag skulle leta efter den när jag hemma för en gångs skull. Så det gjorde jag. Det slutade med att jag tog med en hel papperskasse hem med mest t-shirtar, men också två vanliga tjocktröjor.

En av tröjorna jag tog med hem. Gjorde den under min praktik på Total Media & Reklam i tvåan på gymnasiet.
Det var tider det. 


Jo just det, det jag nämnde med att jag övade inför mitt sommarjobb var att slutade runt kl 14. Och det är då man slutar om man går förmiddagsskiftet. Så då har jag testat det igen. Sen kom jag inte iväg från mamma&pappa förrns vid 21 och jag var tvungen att stanna på affären på vägen hem, så jag åkte ut ur Finspång vid kl 22. Det är nämligen då man slutar om man går eftermiddagsskiftet. Så då är det avbockat också. Haha, jag är så dum.

Nu ska jag sova. Det är ALLDELES för sent nu om man ska gå upp klockan fem. Så sov gott!

Tja.


Just det, en grej till! Det har inte gått så bra med den här En glass om dagen-grejen, men jag försöker. Senaste glassen jag åt var på Halvars för kanske... tre(?) dagar sen. Då åt jag en Halvarmums.

Mjukglass, jordgubbssylt, grädde och en kokosboll. Man fick jävligt ont i magen av
 den där kan jag säga. Och då är  jag ändå inte allergisk mot laktos eller liknande.
Slutsats: Inte så jättegod. Mjukglass är inte gott utanströssel. 
Nu ska jag sova på riktigt!

Tja.

(En miiiiiinigrej till. Vet ni någon bra systemkamera? Jag är inte så med i svängen, när det gäller kameror, som jag var för 3-4 år sedan. Gärna en Nikon och gärna ny (prylbög/prylfaktor, ni vet). Tack på förhand!)

1 kommentar: