onsdag 23 maj 2012

(O)flyt(t)

Så här såg min morgon ut:
  • Första larmet ringer 05:30, jag stänger av det som vanligt
  • Jag varknar själv och kollar på klockan. Den är tio i. Oj, skönt, då kan jag sova i 10 minuter till.
  • Vänta nu... tio i vadå? Tio i SJU?! Jag ska vara på jobbet om 11 minuter.
  • Första adrenalinkicken kommer
  • Jag slänger på mig kläderna och fixar ihop frukost till nu (läs: då) och till frukosten på jobbet och pussar Veronica hej då och flyger ut till jobbet.
Slutsatsen blev att jag kom 7 minuter för sent. Tur att vi ligger så bra till så det inte gjorde så mycket. 
Puh!

Oh well. På jobbet fick jag SMS av Veronica som sa att hennes bil redan var färdigreparerad. Så efter jobbet åkte jag hem och hämtade henne och så åkte vi direkt till Zetterblombil. ca 5 000 kostade det. Fy fan. Sen hem igen för att äta och sen iväg igen till nya lägenheten med lite lådor och för att sätta ihop stolar och nya matbordet. 

Sitter på första stolen

Alla stolarna

Skruvar i superhårda skruvar i bordsbenen. 

En stor repa som var i bordet.
Roligt... jätteroligt


Jag har hittat ett jättekul iPhone-"spel" också. Logos Quiz Game heter det och är gratis i App Store. Det är egentligen inte ett spel, utan mer av ett quiz, men det är fortfarande skitkul. Man ska komma på vilket företags logotyp som bilden föreställer. Självklart har man tagit bort allt text (om det fanns någon) på logotyperna. Det finns över 500 logotyper att klura på och jag har kommit till nivå tre av åtta än så länge och de kommer hela tiden fylla på med mera. Spelet finns även till iPad.

Logos Quiz Game.
Hur många kan du? 
EDIT: Nu kom Veronica på en till, så nu är jag på nivå fyra!


 Sen kommer vi såklart till "En glass om dagen"-grejen. Det var nära att det inte blev någon glass idag. Men vi lyckades klämma in en där på slutet. Vi köpte glass och sen satt vi i bilen i 40 minuter och spelade ovannämnda spel. Ibland undar jag alltså...

Cornetto Jordgubb.
Också en klassiker och favorit sen jag var liten. 

Jag tänkte att jag skulle försöka ta mig igenom hela GB:s vanliga sortiment (förutom de med chokladglass i). Självklart kommer det komma någon Halvars-glass eller annan kulglass där i mellan också. 

Nu ska jag sova så jag inte försover mig igen. 

Tja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar