onsdag 11 april 2012

Dagens

Jaha, vad ska man krafsa ner om den här dagen då. Jobba som vanligt. Matilda och jag var på Maxi och käkade på lunchen. Wallenbergarlimpa (typ köttfärslimpa med wallenbergarsmet) med potatismos och gräddsås.

Vi hade ju visningen på lägenheten idag vid halv fem, så jag fick åka hem direkt efter jobbet. Eftersom jag inte tränat på länge och jag har ett gymkort som kostar 1 200 spänn tänkte jag att jag skulle använda det. Och jävlar vad bra det gick att träna! Körde på i en och en halv timme med gång, armträning, situps, och sist lite cykling. Vet inte om det är alla promenader som gör att jag orkar längre, men glad blev jag i alla fall. :) Dels var det nog också tack vare en väldigt bra podcast som jag lyssnade på under tiden. Värvet heter den och handlar om hur det är att jobba inom underhållning. Kristoffer Triumf pratar med/intervjuar olika personer inom underhållningsbranschen. Jag har lyssnat på två av de fem avsnitt som finns än så länge och det har varit Soran Ismail och Kristoffer Appelquist. De sitter där och pratar i ca en timme. VÄLDIGT bra! Lyssna! Tänkte att jag kanske skulle göra någon liten lista eller presentation om de podcasts/podcaster/podcastar/pods jag lyssnar på. Vad sägs? Jag kan även förklara där vad en podcast är för er som inte vet.

Just nu sitter jag och kollar på en film som vi hade inspelad på vår box... vad det nu heter. PVR på engelska så det kör vi med från och med nu. The Cave heter filmen i alla fall. Det ska tydligen vara en skräckfilm men jag tycker inte att det verkar så spännande. Den hade bara fått 13% på RottenTomatoes. Ska i alla fall sova när den är slut, d.v.s. om jag orkar se hela.

Tja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar