söndag 15 april 2012

Ingen hungernöd i alla fall.

Ja, som sagt. Jobbat övertid idag. Fyra timmar blev det som jag skrev igår. Efter jobbet kom jag hem och kastade mig in i duschen. Sen bar det av in emot city. Veronica och jag skulle på bio och se Hunger Games. Men mer om den sen. Först gick vi på Burger King och åt. Deras hamburgare smakar inte skosula som McDonald's gör. Sen hade vi lite tid över innan filmen började så vi gick runt och letade efter en ny vårjacka till mig. Det finns inga snygga i hela city. Hittade en ganska snygg inne på Dressmann, men då hade vi lite bråttom så jag hann inte riktigt reflektera över hur den såg ut.

The Hunger Games i alla fall. Faktiskt en väldigt bra film. Vet inte riktigt om jag ska berätta så mycket om filmen. Ni får kolla på trailern och använda den samt mitt betyg som referens. Den var väldigt bra och jag hade faktiskt kunnat tänka mig att se en halvtimme till trots att den var typ 2h30min lång. Det känns ändå som att den slutade lite abrupt, men det lämnade mycket öppet åt egen tolkning (säger man så?) men så ska det ju tydligen komma två filmer till eftersom det är en trilogi.
Jag inför nu en betygsskala som får från 1-10 där 1 är filmer som Uwe Boll har gjort och 10 är i stil med Smala Sussie.

Betyg: ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

Nu ska jag sova. Jobb imorrn som vanligt på vardagar. Jag kom på att jag inte tagit tag i musikutmaningen på länge heller, så det kanske jag kan göra då. Förutsatt att jag kommer ihåg det alltså.

Tja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar