tisdag 24 april 2012

Veckorecap

Hallelujah! Nu ska jag blogga.

Så sjukt ointressant det är att blogga om något som hände för en vecka sen. Men i alla fall, i tisdags var vi (jag, Veronica, Veronicas moster Annica och hennes kille Niclas) nämnligen på konsert på Tyrol, Gröna Lund, Sthlm! Fan vad jag har saknat konserter märkte jag. Spelade gjorde We The Kings som support och Simple Plan som huvudakt. Jag börjar komma in i den där pop-punkmentaliteten igen. Simple Plan, Bowling For Soup, Blink 182. Så jävla mycket gladmusik.

Jag hade inte hört We The Kings innan, bara hört talas om dem, och jag tyckte att de var jävligt bra.


Här spelar de en låt som heter Secret Valentine. Jävligt catchy refräng!
Kolla vänstra gitarristen vid 1:30! (Jag är fortfarande överraskad över hur bra ljud det är i iPhonen)


Sen blev det dags för Simple Plan. De levererar som vanligt. Har sett dem en gång tidigare i Annexet. Veronica är inne på sin femte gång.

Låten heter "Jump". De spelar även en strof från Black Eyed Peas' felstavade äckelmonsterhit "I Gotta Feeling". Hela låtlistan hittar du här!


Sen hoppar vi över onsdag, torsdag, fredag och lördag då det inte hände nåt speciellt. Jag sprang väl lite då och då. Söndagen däremot, då jävlar var det dags för ännu ett event. Nämligen Filip & Fredriks show "Jakten på den försvunna staden". Den var VÄLDIGT rolig, speciellt för oss som älskar allt annat de gör. Tyvärr glömde jag min mobil hemma (handikappar som fan) så jag kunde inte ta några bilder. Det var i alla fall i De Geerhallen. Väldigt roligt. Och bra.
Fredrik Wikingsson & Filip Hammar



Idag så jobbade jag över typ två timmar och när jag kom hem så tvingade jag med mig Veronica ut på en löprunda igen. Tog ett varv jag kört förut och när vi kom hem igen så lämnade jag av Veronica där och sprang en bit till själv. Det blev ungefär 4,5 km totalt. Känns bra! Man märker hur fort konditionen går upp. Lika fort som kolesterolvärdet när man äter smörstekt bacon!

Nu ska jag sova!
Tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar