lördag 14 april 2012

Insöad på ett nytt spår

Jaha, då var ännu en dag i ända. Igår var det fest med jobbet. Vi var på Vilbergens Super Bowl och bowlade (såklart) och käkade plankstek. Faktiskt första gången jag åt det. Det var över förväntan, och då hade jag ändå förväntat mig en del som alla snackat om det. Det var ändå rätt så kul. Vårat lag vann! Vi fick "snygga" tröjor.

Hint: Företaget heter Stadium Solutions


 Jag drog i alla fall hem runt 22. Dels för att jag var astrött (jobbat från 7) och dels för att jag inte tycker om fulla människor. Haha, vad kul det hade varit om jag skrivit "fula människor" istället. Änyway, jag vet inte varför jag inte tycker om fulla. Det är väl för att de är så oberäknerliga och man inte vet vad de tänker göra. Jag är en sån som alltid vill ha koll på folk och vad de gör. Well well.

 IDAG... har det inte hänt så mycket. Jag har varit ute och sprungit! Ja, jag vet, helt awesome! Det mest awesomea(?) var att jag orkade springa längre än jag trodde att jag skulle orka utan att stanna. Tror det var runt 1,6km. Hela rundan blev typ 7,5 eller nåt. Appen jag använder (som heter Nike+) postar automatiskt på Facebook och Twitter (och även det relativt okända sociala nätverket Path), så ni som följer mig där har säkert sett det nån gång. Jag sprang ner mot Ingelstaområdet och nästan ända ner till jobbet och sen förbi MediaMarkt och Maxi på vägen hem. Stannade till på MediaMarkt och "råkade" boka ett spel, närmare bestämt Max Payne 3 som kommer den 18:e mars. Köpte även revensspjäll och vitlöksbröd på Maxi som Veronica och jag feastade på senare. Jag har verkligen spårat på det här med motioneringen. Köpt skor, tights, löpjacka/tröja och har den där jävla appen när jag kör. Vet inte varför, men jag brukar ju fastna för saker. Jag kan sitta på Wikipedia och läsa om typ... Gallium (en väldigt spännande metall med en smältpunkt på ca 25-30 grader Celcius) för att sedan en timme senare klickat mig fram till filmer med Liam Neeson.

So anyway, löpning. Jag har hört om en bok på några olika ställen. En bok som heter "Born to Run: A Hidden Tribe, Superathletes, and the Greatest Race the World Has Never Seen" av Christopher McDougall. Det har fått jättebra recensioner och alla talar varmt om den. Den kostsr bara 79kr i iBooks Store, så det kanske blir där. Annars kanske jag köper den i fysisk form. Är ju lite av en matrealist som ni kanske har märkt. Den kostade 100 kr mer på Adlibris.com tror jag, och det var för en inbunden. Jag gillar inte pocket. Mycket saker jag inte gillar nu.



 Nu ska jag i alla fall sova. Ska jobba några timmar imorrn. Fyra tror jag närmare bestämt. Inte så kul, men nån måste ju görat'.

 Tja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar