söndag 29 april 2012

Nehe, om man kanske skulle skriva något igen. Jag vet inte när jag skrev något sist... måste kolla, BRB.

Just det, föreläsningen med Patrick Grimlund. Fyra dagar sen. Inte så mycket har hänt sedan dess. Veronica var på bio i fredags och såg "The Lucky One" med sina tjejkompisar och jag fick en kväll för mig själv och mina andra älsklingar, LCD-skärmarna.

Medurs från vänster: MacWorld på iPaden, Trails Evolution på skärmen till Xboxen, nån random film på TV:n och Captain America: The First Avenger på datorn. 

Igår (lördag) så kände vi för att motionera lite så vi åkte ut till Lilla Älgsjön åt Kolmårdshållet för att gå i ett motionsspår där. Vi tog sjukilometersvarvet. Det tog ca en timme och 40 minuter när vi både gick och sprang, men det var bara för att det var så jävla många pölar och lera i stigen/vägen hela tiden. Annars hade det gått i alla fall 10-15 minuter snabbare.

Veronica blickar ut över Lilla Älgsjön

Om man följer det spåret vi gick kommer man förbi ett av de läger som användes under inspelningen av Wild Kids för några år sedan. 

Efter vår runda åkte vi hem och svidade om till civila kläder igen för att bege oss till MediaMarkt. De har ju sin hemelektronikmässa nu och det brukar alltid finnas en del att göra. Vi kom dit lagom till att Dynazty (of Melodifestivalen-fame) spelade. Medelmåttigt som allting annat som uppträder på den scenen. Vi skulle egentligen inte ha något men det slutade med att vi näst intill bestämt oss för en TV till nya lägenheten och så köpte vi Game of Thrones-boxen.

Philips PFL7656T
42" 3D LED-TV med ambilight (lampor som lyser bakom TV:n i samma färg som det som visas på skärmen), full-HD och 600 Hz uppdateringsfrekvens. Även en s.k. "smart-TV"


Och så kommer vi till denna dagen. Söndagen den 29:e april 2012. Idag har vi varit ut hos Veronicas mormor&morfar/mamma&Håkan och lastat in allt i husvagen inför när den ska ställas fram på campingen i Mon. Jag var tvungen att åka lite tidigare där ifrån eftersom jag skulle på bio med Jocke! :D

Vi såg Marvel's The Avenges. VÄLDIGT bra film om man gillar superhjältar, action och humor. Mycket bättre än jag trodde att den skulle vara, och då hade jag ändå ganska så höga förväntningar på den. Men den var som sagt riktigt jävla bra. Se den! Och kolla in trailern!



Nu: sovdags!

Tja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar